Skærmbillede 2015-06-14 kl. 20.44.34

I slutningen af januar 2015 efter blev jeg tilbudt en rotationsansættelse hos Gl. Hasseris Skole. Ansættelsen var i forbindelse med Aalborg Skoleforvaltnings projekt omkring læringssamtaler, som folkeskolelærer i kommunen skulle igennem.

Uden egentlig at vide, hvad en rotationsstilling indebar eller hvad jobbet som sådan ville bestå af, sagde jeg ja tak og “wupti”, så var jeg blevet fuldtidsvikar på en folkeskole.

Mit arbejde består primært i stå til rådighed i forbindelse med at vikariere for det faste personale og bistå i undervisningen på skolen. Hurtigt efter min ansættelse fik jeg faste lektioner, som bestod af:

Billedkunst på 3. årgang
Kristendom på 3. årgang
Håndværk & Design på 4. og 6. årgang
Idræt på 6. årgang

Mine kompetencer som formidler er blevet udviklet og jeg har opdaget at mine evner er stærkere end først troet. Jeg formår ikke kun at tage styring i klasselokalet, men bidrage fagligt, såvel som kreativt. Ydermere opdagede jeg nye kompetencer indenfor det pædagogiske felt.

Jobbet har været en god udfordring for min struktureret natur og givet mig en god indsigt i det arbejde som skolerne står overfor efter den nye reforms indtog.

Kompetencer og værktøjer:
– Grafisk facilitering
– Omstillingsparat
– Kreativ
– Klasselokale styring
– Autoritet
– Formidle og undervise
– Pædagogiske forståelse
– Relationsskabende m.m.

Nørholm Skole

Som en del af ansættelse, skulle jeg også på aftalte datoer vikariere på den lille landsbyskole Nørholm Skole, lidt uden for Aalborg. Her bestod mit arbejde i det samme, som på Gl. Hasseris.

 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s